کد خبر : ۲۲۱۹۰۴ تاریخ خبر: ۱۳۹۵/۱۰/۰۷ ساعت ۱۳:۰۶

رئیس نهضت سوادآموزی دزفول:
آمار جامعه باسوادان دزفول از میانگین کشوری بالاتر است/ وجود ۵ هزار بیسواد در شهرستان

رئیس اداره سوادآموزی دزفول گفت: میانگین کشوری باسوادی ۹۱.۴ درصد بوده که این میانگین در دزفول در حال حاضر بیش از ۹۴ درصد است.

 آمار جامعه باسوادان دزفول از میانگین کشوری بالاتر است/ وجود ۵ هزار بیسواد در شهرستان

علیرضا شیرین صحرایی درگفت و گو با خبرنگار شبکه خبری دز(دز ان ان) به مناسبت هفته نهضت سوادآموزی اظهار کرد: نهضت سوادآموزی دزفول در این هفته برنامه هایی همچون مقاله نویسی، تشویق افرادی که باسواد شده اند و تقدیر از دستگاه های فعال که با سوادآموزی همکاری داشته اند، دیدار با امام جمعه، خانواده شهدا، برگزاری نمایشگاه صنایع دستی افراد سوادآموز، برگزاری مسابقه عکاسی و جشنواره غذا به سود کودکان بد سرپرست در پارک خانواده و در روز جمعه را انجام داده و یا در دستور کار قرار داده است.

وی در ادامه توفیق در سوادآموزی را نیازمند مشارکت همگانی دانست و افزود: مهمترین فاکتور موفقیت مادر این زمینه ترویج و تشویق بی سوادان و کم سوادان برای یادگیری و روی آوردن به آموزش است.

ترس از محیط یادگیری

رئیس اداره سوادآموزی مدیریت آموزش و پرورش دزفول گفت: ترس از محیط یادگیری یکی از دلایل حاضر نشدن سواد آموزان در کلاس ها است در حالی که باید بی سوادی به عنوان یک نقص در بین جامعه مطرح شود تا سوادآموز احساس نیاز کند و بدون ترس به محیط آموزش گام بگذارد که در این امرتمام آحاد جامعه به ویژه دستگاه های اجرایی باید مشارکت عملی داشته باشند.

شیرین صحرایی عنوان کرد: باید شرایط به گونه ای شود که همه سوادآموزی را حق اساسی جامعه بدانند تا بی سوادی از جامعه ریشه کن شود.

وی ادامه داد: طبق سرشماری سال ۹۰، نرم کشوری باسوادی ۹۱.۴ درصد بود که این نرم در شهرستان دزفول در حال حاضر بیش از ۹۴ درصد است بنابراین دزفول در زمینه برخورداری از جامعه باسوادان از نرم کشوری بالاتراست.

شیرین صحرایی با بیان اینکه در حال حاضر کمتر از پنج هزار نفر بی سواد در دزفول وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد، سه هزار نفر آنها والدین دانش آموزان هستند که از سوی آموزش و پرورش شهرستان این افراد کاملا پالایش اسمی شده اند.

وی افزود: از این تعداد حدود ۷۵ درصد معادل دو هزار و ۱۰۰ نفر مرد هستند که به علت مشغله کاری تمایلی برای تحصیل ندارند که برای رفع این مشکل آموزش فرد به فرد را در دستور کار قرار داده ایم.

رئیس نهضت سوادآموزی دزفول همچنین اظهار کرد: کوی مدرس و ولی آباد، شهرک زراعی، سنجر و زیباشهر بیشترین تراکم بی سوادان دزفول را دارند که از مسئولان تقاضا می شود برنامه های فرهنگی بیشتری در این مناطق برگزار کنند.

برچسب ها: علیرضا شیرین صحرایی